Crowe Contour is een no-nonsense accountantskantoor dat het beste uit een onderneming haalt. Ze voorzien hun klanten proactief van advies en zorgen te allen tijde dat de klant inzicht heeft in de huidige gegevens en cijfers. Een goede bereikbaarheid is in de huidige samenleving van essentieel belang voor een bedrijf als Crowe Contour, zowel intern als extern. Er wordt tegenwoordig meer gewerkt met flexibele werkplekken waarbij afspraken vaak digitaal plaatsvinden.
Crowe Contour maakte reeds gebruik van een VoIP oplossing (Voice over Internet Protocol), dit was een opstelling van VoIP, met vaste toestellen en daarbij nog een groot aantal mobiele gebruikers. Nadelen welke ze daarbij ervaarden waren kwaliteit van de verbindingen met name bij thuiswerken, het niet beschikken over equipment voor flexibel werken zoals headsets en de missing link tussen vast en mobiel.
In de zoektocht naar een nieuwe telefonieoplossing heeft Crowe Contour een aantal potentiële partners gesproken waaronder Kreuze. Crowe Contour heeft gekozen voor Kreuze Acc’nt met vast mobiel integratie waarbij de medewerker op eenvoudige wijze zijn eigen beschikbaarheid kan managen. Tevens zijn alle medewerkers uitgerust met een headset i.p.v. een vast toestel waardoor flexibiliteit gegarandeerd wordt. Niet alleen door het gebruik van headsets maar ook door de verbeterde VoIP client is de kwaliteit van de gesprekken sterk verbeterd.
Ook biedt Kreuze Acc’nt de mogelijkheid in een later stadium Teams te integreren, waardoor het managen van de beschikbaarheid nog verder verbeterd wordt met de garantie van de kwaliteit van het telefoneren over het netwerk van T-Mobile.
Roel van Megen, Senior Applicatiebeheerder bij Crowe Contour legt uit: ‘’Bij het hele project waren er drie pijlers van belang. Dit waren kwaliteit, flexibiliteit en bereikbaarheid. Voorheen hadden we met VoIP slechte verbinding, met name als mensen thuiswerkten. De kwaliteit is verbeterd door de nieuwe oplossing vast-mobiel. Flexibiliteit hebben we opgelost door de vast-mobiel integratie waarbij mensen kunnen bellen via de laptop met een headset, zowel thuis als op kantoor. Voor bereikbaarheid vinden we het met name belangrijk dat we overal en altijd bereikbaar zijn en dat we dat inzicht hebben.’’
Sharon van Montfort, Management Assistente bij Crowe Contour vertelt: ‘’Alle telefoontjes komen bij ons binnen. Voorheen konden wij heel slecht zien wie bereikbaar was, waardoor we niet direct konden doorverbinden. Met de nieuwe oplossing VAMO (vast mobiel) kunnen we sneller schakelen, je hebt de klant veel sneller doorverbonden en geholpen. Deze oplossing is voor ons een grote toevoeging.’’
Roel van Megen: ‘’Het grote verschil tussen de voorgaande telecompartner en Kreuze is met name de professionaliteit waarmee de gehele telefonie implementatie heeft plaatsgevonden. De professionaliteit in het advies, het ontzorgen van de implementatie, de begeleiding en de nazorg waren uitstekend.
Een grote pre was de informatievoorziening vooraf waar middels proefopstellingen inzichtelijk gemaakt werd hoe de telefonieoplossing eruit komt te zien, zodat je als klant alvast look and feel kunt opdoen en daarbij deskundige uitleg werd gegeven.
Er is ontzettend veel mogelijk op het gebied van telefonie maar de kracht van Kreuze is een passende oplossing voor nu en de toekomst met een helder verhaal.”
De samenwerking tussen Kreuze telecom en Crowe Contour is zeer prettig verlopen. Er is voldoende aandacht geweest voor de advisering in het voortraject maar vooral ook bij de implementatie en belangrijk bij het adoptieproces voor de oplossing. Hierbij zijn de medewerkers van Crowe Contour op een heldere professionele manier “getraind” in het gebruik van de telefonie client.
Roel van Megen: ‘’Wij zijn overtuigd dat wanneer we de keuze nogmaals zouden moeten maken, we weer voor Kreuze zouden kiezen. Wij zullen Kreuze dan ook zeker aanbevelen vanwege de betrouwbaarheid en transparantie welke goed aansluiten bij de kernwaarden van Crowe Contour.’’